ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

خروج جمینی از بازار کانادا تا پایان ۲۰۲۴؛ تغییرات رگولاتوری در پس‌زمینه

2024/10/01
17:13
16

صرافی ارزهای دیجیتال جمینی اعلام کرده است که تا پایان سال ۲۰۲۴ به فعالیت خود در بازار کانادا پایان خواهد داد. در ایمیلی که در ۳۰ سپتامبر به مشتریان ارسال شده بود، جمینی خبر از بستن تمام حساب‌های مشتریان کانادایی از ۳۱ دسامبر ۲۰۲۴ داد و از کاربران خواست تا دارایی‌های خود را پیش از پایان سال از پلتفرم خارج کنند.

 

دلایل خروج جمینی از کانادا

هرچند جمینی دلایل دقیقی برای این تصمیم ارائه نکرده است، اما این خروج همسو با اقداماتی است که دیگر شرکت‌های کریپتویی نیز در ماه‌های اخیر انجام داده‌اند. شرکت‌هایی نظیر بایننس و پکسوس نیز در مواجهه با چالش‌های رگولاتوری، از بازار کانادا خارج شده‌اند.

 

در سال ۲۰۲۳، نهاد ناظر بر اوراق بهادار کانادا (CSA) مقررات سختگیرانه‌تری را برای صرافی‌های کریپتو وضع کرد که شامل محدودیت‌هایی برای کاربران کانادایی و الزام ثبت‌نام صرافی‌ها بود. هدف از این اقدامات، حفاظت از سرمایه‌گذاران در برابر ریسک‌های موجود در بازار ارزهای دیجیتال اعلام شد.

 

تمدید مهلت تطابق رگولاتوری

این در حالی است که نهاد نظارتی کانادا مهلت تطابق با مقررات را تا پایان سال ۲۰۲۴ تمدید کرده است. صرافی‌ها تا این تاریخ فرصت دارند تا با قوانین جدید هماهنگ شوند. پلتفرم‌هایی همچون کوین‌بیس و کراکن همچنان به فعالیت خود در این چارچوب ادامه می‌دهند.


منبع : Cryptoslate