ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

آغاز آزمایش‌های سوئیفت برای تراکنش‌های دارایی‌های دیجیتال در شبکه جهانی از ۲۰۲۵

2024/10/03
17:17
21

شبکه جهانی پیام‌رسانی بانکی سوئیفت اعلام کرد که بانک‌های آمریکای شمالی، اروپا و آسیا از سال ۲۰۲۵ آزمایش‌های زنده تراکنش‌های دارایی‌ها و ارزهای دیجیتال را آغاز خواهند کرد. هدف این آزمایش‌ها استفاده از ارتباطات موجود سوئیفت برای پردازش تراکنش‌های دارایی‌های سنتی و دیجیتال است.

 

سوئیفت با اشاره به رشد سریع علاقه‌مندی نهادهای مالی به دارایی‌های دیجیتال و ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) خاطرنشان کرد که بازار دارایی‌های توکنایزشده می‌تواند تا سال ۲۰۳۴ به ۳۰ تریلیون دلار برسد و ۹۱٪ از سرمایه‌گذاران نهادی به آن علاقه نشان داده‌اند.

 

این شرکت قصد دارد چالش‌های ارتباطی بین پلتفرم‌های دیجیتال را که به عنوان "جزایر دیجیتال" شناخته می‌شوند، برطرف کند. سوئیفت بر اهمیت ادغام دارایی‌های سنتی و دیجیتال تأکید کرده و در حال توسعه زیرساخت‌های پیشرفته‌ای برای مدیریت تراکنش‌های این دارایی‌ها در شبکه‌های مختلف است.

 

مقامات پولی هنگ‌کنگ و بانک مرکزی فرانسه در حال همکاری با سوئیفت برای آزمایش‌های سال آینده هستند. همچنین، سوئیفت به پروژه آگورا پیوسته که توسط بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی هدایت می‌شود و هدف آن ادغام سپرده‌های توکنایزشده بانک‌های تجاری و CBDCهای عمده‌فروشی است.


منبع : Cryptoslate