ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

رونمایی ویزا از پلتفرم مدیریت دارایی‌های دیجیتال توکنیزه شده

2024/10/03
17:26
21

ویزا به تازگی از پلتفرم توکنیزه شده مدیریت دارایی‌ها (VTAP) رونمایی کرد، که به منظور صدور و مدیریت دارایی‌های دیجیتال مانند استیبل‌کوین‌ها و ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) طراحی شده است.

 

این پلتفرم که در حال حاضر در فاز آزمایشی (sandbox) قرار دارد، با همکاری بانک‌هایی مانند BBVA در حال تست است. هدف VTAP ارائه زیرساختی کامل برای سرمایه‌گذاران نهادی و بانک‌های مرکزی است تا بتوانند دارایی‌های دیجیتال را به صورت ایمن تولید، انتقال و تسویه کنند.

 

ونسا کوللا، مدیر نوآوری و همکاری‌های دیجیتال ویزا، اعلام کرد که این شرکت از تجربه گسترده خود در حوزه توکنیزه‌سازی بهره می‌برد تا به بانک‌ها در یکپارچه‌سازی تکنولوژی‌های بلاکچین کمک کند.

 

این پلتفرم به بانک‌ها امکان می‌دهد تا فرآیندهای پیچیده خود را با استفاده از قراردادهای هوشمند و توکن‌های پشتیبانی شده توسط ارزهای فیات خودکار کنند. همچنین امکان تراکنش‌های تقریبا آنی برای خرید دارایی‌های توکنیزه شده مانند کالاها و خزانه‌ها را فراهم می‌کند.

 

VTAP در سال ۲۰۲۵ وارد فاز عملیاتی خواهد شد و از بلاکچین عمومی اتریوم استفاده خواهد کرد. یکی از اهداف مهم این پلتفرم، ارائه قابلیت هم‌کنش‌پذیری بین بلاکچین‌های مختلف است تا بانک‌ها بتوانند به سادگی از ویژگی‌های مختلف آن در زنجیره‌های عمومی و خصوصی بهره‌مند شوند.

 

با وجود این نوآوری، ویزا همچنان با چالش‌های قانونی مواجه است. در سپتامبر ۲۰۲۴، وزارت دادگستری آمریکا علیه ویزا به دلیل انحصار در حوزه پرداخت‌های دبیت شکایت کرده و اتهاماتی مبنی بر جلوگیری از رقابت را علیه این شرکت مطرح کرده است.


منبع : Cointelegraph