ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

برنامه ویزا برای راه‌اندازی پلتفرم جهانی استیبل‌کوین در سال 2025

2024/10/04
09:47
16

ویزا (Visa) اعلام کرده است که قصد دارد در سال 2025 پلتفرم جهانی Visa Tokenized Asset Platform (VTAP) را برای صدور و مدیریت دارایی‌های دیجیتال توسط بانک‌ها راه‌اندازی کند. این پلتفرم به بانک‌ها امکان می‌دهد تا توکن‌های مبتنی بر فیات مانند استیبل‌کوین‌ها را تولید، حذف و انتقال دهند.

 

آزمایش پلتفرم بر روی بلاکچین اتریوم

پلتفرم VTAP در حال حاضر در مرحله آزمایش است و اولین آزمایش زنده آن در سال 2025 بر روی بلاکچین اتریوم انجام خواهد شد. این آزمایش شامل تعدادی از مؤسسات مالی منتخب خواهد بود که به صدور و انتقال توکن‌ها در مقیاس واقعی می‌پردازند. در ابتدا، این پلتفرم برای عملیات داخلی بانک‌ها استفاده خواهد شد، اما در آینده قابلیت تبادل بین‌بانکی نیز فراهم خواهد شد.

 

همکاری بانک BBVA با ویزا

یکی از اولین بانک‌هایی که این پلتفرم را آزمایش می‌کند، بانک اسپانیایی BBVA است. این بانک از سال 2014 در حوزه دارایی‌های دیجیتال فعال است و در حال حاضر خدمات معاملاتی و نگهداری ارزهای دیجیتال را به مشتریان سازمانی خود ارائه می‌دهد. بانک BBVA قصد دارد اولین استیبل‌کوین خود را که پشتوانه آن یورو یا دلار آمریکا خواهد بود، برای تراکنش‌های داخلی خود استفاده کند و در صورت موفقیت، آن را به مشتریان خارجی نیز ارائه کند.

 

به گفته مدیر دارایی‌های دیجیتال و بلاکچین BBVA، این فناوری می‌تواند تحول بزرگی در تراکنش‌های دیجیتال ایجاد کند و کارایی سیستم‌های مالی را بهبود بخشد.


منبع : Cryptonews