ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

صدور مجوز سوم برای پلتفرم‌ معاملاتی رمز ارز در هنگ کنگ: برنامه برای تاییدهای بیشتر

2024/10/07
18:26
10

هنگ کنگ اخیراً سومین مجوز را تحت رژیم جدید پلتفرم‌های معاملاتی ارزهای دیجیتال صادر کرده و برنامه‌هایی برای صدور مجوزهای بیشتر تا پایان سال دارد. جولیا لئونگ، مدیر اجرایی کمیسیون اوراق بهادار و آتی (SFC)، تأیید کرد که HKVAX جدیدترین پلتفرمی است که موفق به دریافت این مجوز شده است.

 

پیش از این، پلتفرم‌های OSL و HashKey نیز مجوز ارائه خدمات معاملاتی ارزهای دیجیتال را کسب کرده بودند.

 

بررسی 11 پلتفرم دیگر برای صدور مجوز

لئونگ اشاره کرد که 11 پلتفرم دیگر در لیست "در نظر گرفته‌شده برای صدور مجوز" قرار دارند و درخواست‌های آنها در حال بررسی است. همچنین بازرسی‌های حضوری اولیه از این متقاضیان انجام شده و درخواست‌هایی برای اعمال اصلاحات مطابق با مقررات ارائه شده است.

 

آنتونی نگ، مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار HKVAX، این مجوز را تأیید کننده جایگاه هنگ کنگ به عنوان یک قطب مالی برجسته دانست و اظهار داشت که این تأییدیه تعهد هنگ کنگ به پیشروی در صنعت دارایی‌های مجازی را نشان می‌دهد.

 

انتقاد از چارچوب‌های نظارتی

در حالی که این حرکت به عنوان تلاشی برای جذب شرکت‌های بیشتر به هنگ کنگ در نظر گرفته شده است، برخی از افراد از جمله دانکن چی‌یو، یکی از قانون‌گذاران محلی، قوانین را "بیش از حد سختگیرانه" دانسته و معتقدند که این امر برخی از صرافی‌های جهانی را از ورود به بازار هنگ کنگ بازداشته است.

 

همچنین، بازرسی‌های انجام‌شده از 11 صرافی ارز دیجیتال هنگ کنگی که به طور موقت تاییدیه گرفته بودند، به برخی از نواقص در زمینه محافظت از دارایی‌های مشتریان و امنیت سایبری اشاره داشت.


منبع : Cryptonews