ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

درخواست 21Shares از ناظر مالی اروپا برای هماهنگ‌سازی قوانین ارزهای دیجیتال در ETFها

2024/10/07
22:24
11

شرکت سرمایه‌گذاری 21Shares از مقام نظارت بر بازارهای مالی اروپا (ESMA) درخواست کرده است که قوانین استانداردی برای ورود ارزهای دیجیتال به صندوق‌های سرمایه‌گذاری UCITS (صندوق‌های قابل‌انتقال اوراق بهادار) ایجاد کند. در بیانیه‌ای که در تاریخ 7 اکتبر منتشر شد، این شرکت تأکید کرد که قوانین کنونی در اروپا دچار تفرق و ناسازگاری هستند و این امر باعث سردرگمی سرمایه‌گذاران خرد و نهادی شده است.

 

بر اساس این بیانیه، کشورهایی مانند آلمان و مالتا به UCITS اجازه ورود ارزهای دیجیتال را می‌دهند، در حالی که کشورهایی همچون وکزامبورگ و ایرلند این امکان را فراهم نمی‌کنند. مندی چیئو، رئیس توسعه محصولات مالی 21Shares، بیان کرد که این رویکرد پراکنده، مانع از بهره‌مندی کامل سرمایه‌گذاران از فرصت‌های ارز دیجیتال می‌شود. وی افزود: "با ایجاد مجموعه‌ای از قوانین منسجم در سراسر اروپا، ESMA می‌تواند مسیرهای جدیدی برای سرمایه‌گذاران ایجاد کند تا سبدهای سرمایه‌گذاری خود را در یک محیط قانونمند که برای حفاظت از سرمایه‌گذار طراحی شده است، متنوع و تقویت کنند."

 

این درخواست هم‌زمان با اجرای تدریجی قوانین MiCA (بازارهای دارایی‌های دیجیتال) در اتحادیه اروپا مطرح شده است. MiCA به عنوان اولین چارچوب قانونی جامع برای ارزهای دیجیتال در یک منطقه بزرگ محسوب می‌شود که هدف آن حفاظت از کاربران و تشویق به نوآوری است.

 

شرکت 21Shares همچنین از ESMA خواست که دستورالعمل‌های جامعی را برای گسترش دسترسی به ارزهای دیجیتال در تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا ارائه دهد. این قوانین می‌تواند هم باعث ثبات در بازار شود و هم رشد در بخش ارزهای دیجیتال را تقویت کند.


منبع : Cryptoslate