ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

افزایش بی‌سابقه ثروت مدیرعامل Nvidia: ارزش خالص جنسن هوانگ از اینتل فراتر رفت

2024/10/08
16:39
12

جنسن هوانگ، مدیرعامل Nvidia، با رشد چشمگیر ارزش سهام این شرکت، به یکی از ثروتمندترین مدیران جهان تبدیل شده است. طبق گزارش‌ها، هوانگ با مالکیت بیش از 861 میلیون سهم Nvidia که هر کدام 124.29 دلار ارزش دارند، اکنون ثروتی در حدود 107 میلیارد دلار دارد. این رقم حتی از ارزش کل بازار شرکت رقیب، اینتل، که به 96.59 میلیارد دلار کاهش یافته، فراتر رفته است.

 

هرچند هوانگ از اینتل عبور کرده است، اما برای رسیدن به ارزش AMD، بزرگ‌ترین رقیب Nvidia، نیاز به افزایش 158 درصدی ارزش سهام این شرکت دارد. در صورت تحقق این افزایش، ارزش بازار Nvidia به 7.9 تریلیون دلار خواهد رسید.

 

با وجود این که چنین افزایشی در نگاه اول دور از دسترس به نظر می‌رسد، اما تاریخ نشان داده که رشدهای مشابه در صنعت فناوری ممکن است. علاوه بر این، تقاضای بی‌سابقه برای چیپ‌های جدید Nvidia، که هوانگ آن را "دیوانه‌وار" توصیف کرده، می‌تواند به افزایش بیشتر ارزش سهام این شرکت کمک کند.

 

با وجود موفقیت‌های اخیر، خطراتی مانند احتمال ترکیدن حباب هوش مصنوعی و ارزش‌گذاری بیش از حد سهام Nvidia همچنان وجود دارد. به همین دلیل، ادامه این رشد بی‌سابقه چندان تضمین‌شده نیست. اما همین که ثروت شخصی هوانگ از ارزش کل اینتل بیشتر شده و نزدیک به ارزش AMD است، نشان از رشد فوق‌العاده Nvidia در سال‌های اخیر دارد.

 

در ۱۲ ماه گذشته، ارزش سهام Nvidia بیش از ۱۷۴ درصد افزایش داشته و ارزش این شرکت از زمان رونق هوش مصنوعی به بیش از ۲ تریلیون دلار رسیده است.


منبع : Coindesk