ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

افزایش نرخ حذف توکن‌های حریم خصوصی در سال 2024

2024/10/08
16:45
14

بر اساس گزارشی از Kaiko، توکن‌های حریم خصوصی در سال 2024 با افزایش نرخ حذف از صرافی‌های متمرکز روبه‌رو شده‌اند، به‌طوری که در این سال نزدیک به 60 توکن از این نوع از صرافی‌ها حذف شدند، که بالاترین میزان از سال 2021 به شمار می‌رود.

 

در این گزارش، توکن‌هایی همچون Monero (XMR)، Dash (DASH)، Decred (DCR)، Mask (MASK)، Rose (ROSE) و Zcash (ZEC) مورد بررسی قرار گرفته‌اند. XMR با افزایش شش برابری در نرخ حذف، بیشترین آسیب را دیده و DASH در رتبه دوم قرار دارد.

 

این حذف‌ها عمدتاً ناشی از فشارهای نظارتی در کشورهای مختلف در سال‌های اخیر است. به‌عنوان مثال، ژاپن در سال 2018 تجارت توکن‌های حریم خصوصی را ممنوع کرد و سپس استرالیا و کره جنوبی نیز اقدام به ایجاد فشار بر صرافی‌ها کردند.

 

کشورهای دیگری که ممنوعیت‌هایی در این زمینه وضع کرده‌اند شامل امارات متحده عربی و اتحادیه اروپا می‌شوند که قوانین جدیدی در مورد دارایی‌های رمزنگاری (MiCA) به اجرا گذاشتند.

 

در پی این فشارهای نظارتی، صرافی‌هایی مانند Kraken و Binance به حذف توکن‌های حریم خصوصی از پلتفرم خود پرداخته‌اند. با این حال، صرافی‌هایی که تحت نظارت کمتری قرار دارند، مانند Poloniex و Yobit، توانسته‌اند حدود 40% از حجم معاملات توکن‌های حریم خصوصی را به خود اختصاص دهند. این صرافی‌ها به دلیل افزایش تقاضا برای این توکن‌ها، به مرور زمان، مایحتاج نقدینگی خود را افزایش داده‌اند.


منبع : Cryptoslate