ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

هنگ کنگ در آستانه صدور مجوزهای بیشتر برای صرافی‌های رمزارز تا پایان سال

2024/10/08
16:53
8

کمیسیون اوراق بهادار و آتی‌های هنگ کنگ (SFC) قصد دارد تا پایان سال جاری، مجوزهای بیشتری برای صرافی‌های رمزارز صادر کند. جولی لیانگ، مدیر SFC، در گفت‌وگویی با رسانه محلی HK01 در تاریخ ۶ اکتبر اظهار داشت که ۱۱ پلتفرم که درخواست مجوز داده‌اند، اکنون تحت بررسی‌های میدانی قرار گرفته‌اند و انتظار می‌رود که تا پایان سال، پیشرفت‌های بیشتری در درخواست‌های آنها حاصل شود.

 

این اظهارات پس از تأیید درخواست صرافی محلی HKVAX در هفته گذشته بیان شد. این شرکت که هدف دارد پلتفرم خود را در سه‌ماهه چهارم سال جاری راه‌اندازی کند، سومین صرافی در هنگ کنگ است که مجوز رسمی دریافت می‌کند. دو صرافی دیگر، HashKey و OSL، نیز دارای مجوزهای عملیاتی هستند که از مجوزهای قبلی خود به‌روزرسانی شده‌اند.

 

در حالی که برخی از پلتفرم‌های بزرگ مانند Coinbase به دلیل شرایط سخت موجود در هنگ کنگ از درخواست خود صرف‌نظر کرده‌اند، Crypto.com هنوز در لیست متقاضیان باقی مانده است. در عین حال، قانون‌گذاران نسبت به شرایط سخت‌گیرانه SFC انتقاد کرده‌اند و معتقدند که این شرایط ممکن است مانع تحقق هدف هنگ کنگ به عنوان یک مرکز رمزارز و وب3 شود.

 

این وضعیت پس از بروز مشکلات در برخی صرافی‌ها، از جمله سقوط JPEX، به وجود آمده است. این صرافی غیرقانونی باعث از دست رفتن حدود ۲۰۰ میلیون دلار برای بیش از ۲۶۰۰ نفر از ساکنان هنگ کنگ شد. به دنبال این سقوط، SFC اقداماتی را برای بهبود اطلاع‌رسانی خود در مورد صرافی‌ها آغاز کرد و لیست شرکت‌های متقاضی مجوز را منتشر کرد.

 

مدیر SFC همچنین به جستجوی نظرات صنعت در مورد صدور مجوز برای خدمات OTC و نگهداری رمزارزها اشاره کرد و گفت که این اقدامات به‌منظور افزایش شفافیت و امنیت در بازار رمزارزها انجام می‌شود.


منبع : Coindesk