ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

عرضه USDC بومی در بلاکچین Sui از طریق پروتکل Navi

2024/10/10
10:17
12

استیبل‌کوین USDC، صادرشده توسط Circle، اکنون در بلاکچین Sui در دسترس است و به توسعه‌دهندگان ابزاری جدید برای ساخت اپلیکیشن‌ها و قابلیت‌های مختلف در این اکوسیستم ارائه می‌دهد. بلاکچین Sui به‌عنوان اولین بلاکچین مبتنی بر زبان برنامه‌نویسی Move، از USDC بومی پشتیبانی می‌کند و این امکان را برای توسعه‌دهندگان و کاربران فراهم می‌آورد تا از قابلیت‌های جدید بهره‌مند شوند.

 

پروتکل Navi، پلتفرم وام‌دهی Sui که ارزش کل قفل‌شده آن به ۳۶۴ میلیون دلار می‌رسد، اولین پلتفرمی است که USDC را در خود ادغام کرده است. با این قابلیت، توسعه‌دهندگان می‌توانند از USDC برای ساخت محصولات مالی مبتنی بر دلار آمریکا، اپلیکیشن‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) و مدیریت پس‌انداز دیجیتال استفاده کنند.

 

در بلاکچین Sui، USDC «بریج شده» (wUSDC) نیز وجود دارد که از اتریوم از طریق پروتکل چند زنجیره‌ای Wormhole منتقل شده است. USDC بومی Circle به صورت ۱:۱ قابل بازخرید به دلار آمریکا است و هم‌اکنون در شبکه اصلی و آزمایشی Sui در دسترس است.

 

با معرفی پروتکل انتقال زنجیره‌ای (CCTP)، که به زودی به Sui خواهد آمد، امکان انتقال USDC به‌طور بومی بین بلاکچین‌ها فراهم می‌شود. این ویژگی به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد که تجربیات چند زنجیره‌ای یکپارچه‌ای بسازند و به بلاکچین‌های دیگر مانند Arbitrum و Ethereum متصل شوند.

 

توسعه‌دهندگان همچنین می‌توانند به راهنمای مهاجرت مراجعه کنند تا گزینه‌های تبدیل wUSDC به USDC بومی را در اپلیکیشن‌های خود مشاهده کنند.

 

با پشتیبانی USDC در Sui، انتظار می‌رود که بسیاری از اپلیکیشن‌های پیشرو از جمله پروتکل Cetus، آزمایشگاه Mysten و پروتکل Suilend نیز از این استیبل‌کوین حمایت کنند. کسب‌وکارها و موسسات نیز می‌توانند به سادگی از طریق Circle Mint به USDC دسترسی پیدا کنند و انتقالات بی‌دردسری را بین زنجیره‌های مختلف انجام دهند.

 

بلاکچین Sui که بر اساس الگوریتم اثبات سهام (PoS) عمل می‌کند، به خاطر سرعت و هزینه پایین تراکنش‌ها به سرعت در حال رشد است و اکنون در رده هفتم از نظر ارزش کل قفل‌شده (TVL) قرار دارد. با ارزش‌گذاری توکن SUI به ۱.۹۱ دلار، این توکن در ۳۰ روز گذشته شاهد افزایش ۱۰۶ درصدی بوده است.


منبع : Cryptonews