ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

رونمایی یونی‌سواپ از Unichain: اولین لایه دوم اتریوم با راه‌حل Rollup Boost

2024/10/10
18:32
20

یونی‌سواپ لبز (Uniswap Labs) از شبکه آزمایشی لایه دوم جدید خود به نام Unichain رونمایی کرد. این پلتفرم با هدف بهبود مقیاس‌پذیری اتریوم و تسهیل دسترسی به نقدینگی برای بانک‌ها و فین‌تک‌ها توسعه یافته است. Unichain از فناوری Optimistic Rollups استفاده می‌کند و با شبکه Superchain تعامل دارد که به لایه‌های دوم مختلف امکان اشتراک‌گذاری امنیت و فناوری را می‌دهد.

 

این پروژه که از نوامبر گذشته آغاز شده بود، نسخه‌های V2 و V3 یونی‌سواپ را در این شبکه آزمایشی راه‌اندازی خواهد کرد و نسخه پیش‌نمایشی از V4 نیز تا پایان سال جاری منتشر می‌شود. هدف اصلی Unichain ارائه تراکنش‌های سریع و مقرون‌به‌صرفه با تمرکز بر دسترسی بهتر به نقدینگی و عدم تمرکز است.

 

همچنین، یونی‌سواپ با همکاری Flashbots راه‌حل Rollup-Boost را برای تسریع زمان ساخت بلوک‌ها تا یک ثانیه و در نهایت زیر یک ثانیه معرفی کرده است. این راه‌حل به طور قابل توجهی فرآیند پردازش تراکنش‌ها را بهبود می‌بخشد و برای توسعه برنامه‌های دیفای نسل جدید کاربرد دارد.

 

یونی‌سواپ لبز در تلاش است تا با این فناوری جدید، ساختارهای مقیاس‌پذیری و نقدینگی در فضای بلاک‌چین را بهبود بخشیده و به جامعه توسعه‌دهندگان ابزارهای متن‌باز بیشتری ارائه دهد.


منبع : The block