ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

تقویت امنیت شبکه رونین با استفاده از Chainlink CCIP

2024/10/10
18:35
8

شبکه رونین (Ronin Network) اعلام کرد که برای تقویت امنیت پل رونین و بهبود زیرساخت‌های بین‌زنجیره‌ای خود، پروتکل Chainlink CCIP را انتخاب کرده است. این انتخاب پس از یک فرآیند رقابتی سه‌مرحله‌ای انجام شد که در آن Chainlink از رقبای خود، LayerZero و Axelar، عملکرد بهتری داشت.

 

دلیل انتخاب Chainlink، ویژگی‌های امنیتی قدرتمند آن بود که شامل شبکه‌های اوراکل غیرمتمرکز متعدد (DONs)، یک شبکه مدیریت ریسک مستقل، و دیگر تدابیر امنیتی است که خطر حملات و آسیب‌پذیری‌ها را به‌طور قابل‌توجهی کاهش می‌دهد. این ویژگی‌ها شبکه رونین را برای انتقالات بین‌زنجیره‌ای ایمن‌تر می‌کند.

 

طبق اعلام "فوک تای" رئیس بخش تحقیقات Sky Mavis، امنیت در اولویت اول هنگام انتخاب این پروتکل بوده و علاوه بر قابلیت‌های بین‌زنجیره‌ای، رونین به دنبال ادغام سایر خدمات اوراکل Chainlink برای رشد آینده دیفای (DeFi) است.

 

این ادغام ابتدا با پشتیبانی از انتقالات بین اتریوم و رونین آغاز خواهد شد و طی چند ماه آینده به‌طور کامل پیاده‌سازی خواهد شد. Chainlink CCIP توسط نهادهای مالی بزرگ همچون BNY Mellon، Citi، Euroclear، و پروژه‌های بلاکچینی مختلف برای بهبود عملیات و تسهیل انتقال امن دارایی‌های توکنیزه‌شده مورد استفاده قرار گرفته است.

 

این همکاری به رونین کمک می‌کند تا از قابلیت‌های چندزنجیره‌ای بهره‌مند شده و پذیرش وب ۳ و بازی‌های مبتنی بر آن را تسریع کند.


منبع : Cryptobriefing