ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

آرژانتین به عنوان بزرگ‌ترین بازار ارزهای دیجیتال در آمریکای لاتین پیشتاز شد

2024/10/10
18:39
6

آرژانتین با پشت سر گذاشتن برزیل، به بزرگ‌ترین بازار ارزهای دیجیتال در آمریکای لاتین تبدیل شده است. براساس گزارش منتشر شده توسط Chainalysis، کاربران ارز دیجیتال آرژانتین بین جولای ۲۰۲۳ تا ژوئن ۲۰۲۴، حدود ۹۱ میلیارد دلار به این بازار واریز کرده‌اند که از ورودی‌های ۹۰ میلیارد دلاری برزیل فراتر رفته است.

 

این رشد چشمگیر استفاده از ارزهای دیجیتال در آرژانتین به دلیل تورم بالا و کاهش ارزش پول ملی رخ داده است. در این شرایط اقتصادی ناپایدار، بسیاری از آرژانتینی‌ها به دنبال راه‌های مالی جایگزین مانند دلار آمریکا و استیبل‌کوین‌ها (که به دلار متصل هستند) برای حفظ ارزش دارایی‌های خود رفته‌اند.

 

بر اساس این گزارش، ۶۱.۸ درصد از تراکنش‌های کریپتویی آرژانتین مربوط به استیبل‌کوین‌ها بوده است که نشان‌دهنده‌ی اقبال عمومی مردم به این دارایی‌های دیجیتال به عنوان سپری در برابر نوسانات پول محلی است.

 

استفاده از استیبل‌کوین‌ها به‌ویژه در تراکنش‌های کوچک‌تر (کمتر از ۱۰ هزار دلار) افزایش یافته است، که نشان می‌دهد مردم عادی به طور فزاینده‌ای برای محافظت از سرمایه‌های خود در برابر تورم به این ابزارها روی آورده‌اند.

 

علاوه بر این، آرژانتین در تلاش است تا خود را به عنوان یک کشور دوستدار ارزهای دیجیتال معرفی کند. با روی کار آمدن رئیس‌جمهور حامی بیت‌کوین، خاویر میلی، در اواخر سال ۲۰۲۳، استفاده از بیت‌کوین در قراردادهای قانونی نیز مجاز شد. هرچند هنوز چارچوب‌های قانونی جامع برای ارزهای دیجیتال در این کشور به طور کامل تدوین نشده است.


منبع : Cryptonews