ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

تحقیقات در مورد Upbit به دلیل نگرانی‌ها از تسلط بازار

2024/10/10
18:49
9

کمیسیون خدمات مالی کره جنوبی (FSC) به‌منظور بررسی نگرانی‌ها درباره تسلط Upbit، بزرگ‌ترین پلتفرم معاملات ارز دیجیتال این کشور، تحقیقات را آغاز کرده است. این خبر در تاریخ ۱۰ اکتبر توسط رسانه‌های محلی گزارش شد.

 

کیم بیونگ‌هوان، رئیس FSC، تأیید کرد که این کمیسیون به بررسی وابستگی بازار دارایی‌های مجازی به Upbit خواهد پرداخت. این اقدام پس از ابراز نگرانی‌های لی کانگ-ایل، نماینده مجلس، درباره رابطه نزدیک Upbit با K Bank، نخستین بانک اینترنتی کره جنوبی، انجام می‌شود.

 

K Bank که در سال ۲۰۱۷ راه‌اندازی شده، به‌دنبال افزایش سرمایه از طریق عرضه اولیه سهام (IPO) به ارزش ۹۸۴ میلیارد وون (حدود ۷۳۱.۶۴ میلیون دلار) است. در این میان، Upbit به‌عنوان بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال در کره جنوبی، تأثیر زیادی بر بازار آسیایی دارد.

 

نگرانی‌ها درباره تسلط Upbit بر سپرده‌های K Bank

لی کانگ-ایل اعلام کرد که سپرده‌های Upbit معادل ۴ تریلیون وون از مجموع ۲۲ تریلیون وون سپرده‌های K Bank را تشکیل می‌دهد، که تقریباً ۲۰% کل سپرده‌ها را شامل می‌شود. او هشدار داد که اختلال در عملیات Upbit می‌تواند منجر به فرار بانکی از K Bank شود. همچنین، او K Bank را به دلیل ارائه نرخ‌های بهره بالا (۲.۱%) بر روی سپرده‌های مشتریان Upbit مورد انتقاد قرار داد و آن را غیرمستدام توصیف کرد.

 

در پاسخ، رئیس FSC اعلام کرد که روند ثبت‌نام K Bank به‌طور جامع بررسی خواهد شد و کمیته دارایی‌های مجازی نیز این موضوع را بررسی خواهد کرد.

 

همکاری Upbit و K Bank 

این تحقیقات کمتر از یک ماه پس از امضای توافق‌نامه همکاری بین دونامو، شرکت مادر Upbit، K Bank و BC Card برای ایجاد مدل خدمات مالی دیجیتال مشترک انجام می‌شود. هدف از این همکاری، رشد اکوسیستم مالی دیجیتال کره جنوبی با ترکیب فناوری‌ها و خدمات هر یک از شرکت‌ها است.


منبع : Cryptoslate