ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

شکایت Bitnomial از کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا: اعتراض به دخالت بیش از حد در قراردادهای آتی XRP

2024/10/13
10:02
13

صرافی ارز دیجیتال Bitnomial علیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) به دادگاه شکایت کرده و ادعا می‌کند که این نهاد نظارتی از حوزه اختیارات خود فراتر رفته است. این شکایت در ادامه اقدامی مشابه توسط Crypto.com انجام شد.

 

Bitnomial در شکایت خود که در دادگاه منطقه‌ای شمال ایلینوی ثبت شده، می‌گوید SEC به همراه کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) قصد دارد قراردادهای آتی XRP را تحت نظارت خود قرار دهد. SEC ادعا کرده که این قراردادها به عنوان اوراق بهادار محسوب می‌شوند و Bitnomial باید مقررات اضافی و سنگین SEC را رعایت کند، از جمله ثبت به عنوان یک بورس ملی اوراق بهادار (NSE).

 

Bitnomial با این نظر مخالف است و معتقد است که قراردادهای آتی XRP تنها تحت نظارت CFTC قرار دارند و دخالت SEC باعث افزایش بار نظارتی بر این شرکت می‌شود. این صرافی همچنین تاکید کرده که قراردادهای آتی XRP را به‌طور کامل با قوانین CFTC مطابقت داده و نیازی به دخالت SEC نیست.

 

این شکایت در حالی مطرح شده که صرافی Crypto.com نیز هفته گذشته به دلیل تهدید SEC به اقدام قانونی، شکایتی مشابه را به دادگاه ارائه کرد. این صرافی مدعی است که رژیم نظارتی SEC باعث آسیب به بیش از ۵۰ میلیون دارنده ارز دیجیتال در آمریکا شده است.

 

پیش‌تر، SEC ادعا کرده بود که فروش XRP توسط Ripple قوانین اوراق بهادار را نقض کرده است. در آگوست، دادگاهی فدرال Ripple را به پرداخت ۱۲۵ میلیون دلار محکوم کرد و حکم داد که فروش به مشتریان نهادی ناقض قوانین بوده است، اما فروش به مشتریان خرده‌فروشی از طریق بازارهای ثانویه مشمول این تخلفات نمی‌شود.


منبع : Coindesk