ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

افزایش فشار بر تنظیم‌گران: درخواست ESMA برای مقررات سختگیرانه‌تر ارزهای دیجیتال

2024/10/16
19:13
4

سازمان نظارت بر اوراق بهادار و بازارهای اروپا (ESMA) از قانون‌گذاران در بروکسل خواسته تا مقررات مربوط به ارزهای دیجیتال را تقویت کنند و پیشنهاد داده که شرکت‌های ارز دیجیتال ملزم به انجام ممیزی‌های خارجی در زمینه امنیت سایبری شوند. این درخواست به دلیل افزایش چشمگیر حملات سایبری در صنعت ارزهای دیجیتال مطرح شده و هدف آن حفاظت از منافع مصرف‌کنندگان است.

 

بر اساس گزارشی از Financial Times، ESMA قصد دارد اصلاحاتی در مقررات بازار دارایی‌های رمزنگاری (MiCA) انجام دهد، که قرار است در دسامبر ۲۰۲۴ به‌طور کامل اجرایی شود. MiCA به‌دنبال ایجاد شفافیت و حفاظت در این بخش تقریباً بدون نظارت است که با چندین رسوایی، از جمله سقوط صرافی FTX، روبه‌رو شده است.

 

ESMA پیشنهاد کرده که شرکت‌های ارز دیجیتال باید ممیزی‌های ثالثی از سیستم‌های خود انجام دهند تا نقاط ضعف احتمالی شناسایی شود. این نگرانی‌ها به‌ویژه در شرایطی بروز کرده که بیش از ۱.۵ میلیارد دلار در نیمه اول سال ۲۰۲۴ از پلتفرم‌های ارز دیجیتال سرقت شده است، که نشان‌دهنده افزایش ۸۴ درصدی نسبت به سال گذشته است.

 

با این حال، کمیسیون اروپا به این پیشنهاد ESMA پاسخ منفی داده و گفته است که این درخواست فراتر از محدوده MiCA است. در عین حال، با توجه به حوادث اخیر سرقت‌های بزرگ، نظارت سخت‌گیرانه‌تر بر امنیت سایبری از سوی کارشناسان و قانون‌گذاران مورد تأکید قرار گرفته است.

 

در حالی که MiCA هم‌اکنون شرکت‌های ارز دیجیتال را ملزم به اخذ مجوز و رعایت قوانین جدید از جمله کنترل‌های ضدپولشویی کرده است، به‌نظر می‌رسد که الزامات بیشتری در حال شکل‌گیری است تا از آسیب‌پذیری‌های موجود در این صنعت جلوگیری شود.


منبع : Cryptonews