ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

اوسیوم لبز؛ تحولی نوین در بازارهای سنتی با استفاده از بلاکچین

2024/10/18
09:14
2

استارتاپ «Ostium Labs» که در زمینه معاملات دائمی مبتنی بر بلاکچین فعالیت می‌کند، روز پنج‌شنبه شبکه اصلی عمومی خود را راه‌اندازی کرد. برخلاف سایر پلتفرم‌های معاملاتی زنجیره‌ای، اوسیوم بر روی بازارهای کلان جهانی و ارزهای سنتی تمرکز دارد و امکان معاملات دارایی‌های غیر دیجیتال را از طریق کیف پول‌های رمزارزی فراهم می‌کند.

 

این پلتفرم که نام خود را از شهر بندری معروف روم باستان گرفته است، به کاربران اجازه می‌دهد تنها با چند دلار به معامله دارایی‌های سنتی بپردازند. به گفته «کالدورا کیرنان-لین»، مدیرعامل اوسیوم، این پلتفرم به کاربران اجازه می‌دهد با سرمایه اندک وارد بازار شوند و برخلاف پلتفرم‌های سنتی با اندازه قراردادهای بزرگ، برای معاملات با مبالغ کم نیز فرصت فراهم می‌کند.

 

ایده اصلی پشت این استارتاپ از تمایل بنیان‌گذاران آن به ایجاد محیطی بدون محدودیت برای معاملات کالاهایی مانند لیتیوم و گندم در زمان جنگ روسیه و اوکراین شکل گرفت. اوسیوم به کاربران این امکان را می‌دهد که دارایی‌هایی مانند نقره یا شاخص هنگ‌سنگ را در بازارهای مصنوعی معامله کنند، در حالی که قیمت‌ها را به‌صورت لحظه‌ای دنبال می‌کنند.

 

با وجود اینکه پایگاه کاربران این پلتفرم در مرحله آزمایشی محدود بوده است، اما افزایش تقاضا برای پلتفرمی که بتواند دارایی‌های واقعی را معامله کند، قابل مشاهده بوده است. به عنوان نمونه، پس از سیاست جدید تسهیل کمی چین، حجم معاملات دائمی ارزها و کالاها در اوسیوم ۵۵۰٪ افزایش یافت.

 

مدیرعامل اوسیوم، کالدورا کیرنان-لین، بیان کرد که این پلتفرم به کاربران اجازه می‌دهد تا با استفاده از یک استراتژی مشخص، دیدگاه خود را نسبت به رویدادهای آینده به نمایش بگذارند. او این ویژگی را به عنوان نقطه عطفی در معاملات دارایی‌های سنتی از طریق فناوری بلاکچین می‌داند.


منبع : The block